lördag, september 08, 2007

Firandet av min dag

I torsdags gick det riktigt bra att fira min födelsedag, precis enligt planerna. Jonas o Peter är mästare på att skämma bort mig:) Tyvärr blev det lite stressigt, men, men.... som vanligt i min tillvaro. Jag o min omgivning är tyvärr vana vid det här laget.

Jag hade med mig massa kräftor då jag for söderut. Massa okokta! havskräftor som med god vilja gick att stuva in i bagaget på Ragnar. Insåg på E6an att jag skulle behöva ett kylrum till de små rackarna. Förstår min far som vänligt men bestämt klargjorde att han såg fram emot attf ira födelsedag med mig, inte koka kräftor hela natten. Efter ett gäng samtal lyckades jag le tillräckligt stor över telefon o fick tag på ett kylrum. Tackar.

Käre far, Lottis o jag spenderade kvällen på stan, åt en riktigt mumsig italiensk middag, pratade ikapp, skrattade o hade det så mysigt. Då far o jag cyklade hem var jag redan nöjd med mitt födelsedagsfirande.

Bäst av allt med att sova hemma i Varberg är det underbara morgonkaffet som alltid serveras på sängkanten, så även på födelsedagen. Kände mig som en liten flicka för en stund då jag låg hemma i mitt gamla rum o väntade på födelsedagskaffet.

Rivstartade dagen för att hinna koka kräftor innan det var dags att åka till Köpenhamn. Oftast är jag en tidsoptimist, ibland är jag en riktigt kraftfull tidsoptimist ibland är jag en helt orealistisk tidoptimist, så var fallet med kräftorna. Man kokar visst inte 30kg kräftor i en handvändning!

Mina underbara vänner Ulrika,Jonathan o Jeanette kom hem till mig istället för att åka med mig till Köpenhamn. Sushi, paket o bästa sällskapet, det gick som en dans att koka kräftor trots allt, tills dess att de skulle kylas igen. Jag är numera bundis med varenda fiskaffär i Helsingborgs området, bäst kompis är jag med Lasses Fiskrökeri i Råå som var snälla o lånade ut sitt kylrum till mina kräftor. Tackar!

Fredagen försvann i kräftornas tecken o då det var dags för drinkar på stan så backade jag ur. Lollo lagade en mumsig födelsedagmiddag o systrarna Dahl stannade hemma o fnittrade hela kvällen. Det blev en udda födelsedag, men jag somnade nöjd.

Nu ska jag ta tag i att baka bröd, pajer, tårtor o ja allt annat som behövs till kvällens skiva. Det räcker ju liksom inte att koka kräftor en hel dag...;)

Inga kommentarer: