tisdag, maj 29, 2007

Vänner

Vänner gör min tillvaro just nu. Det är lite för mycket t om för mig, men de senaste dagarna har fått mig att må bra.

Jag träffade Kristina i Karlskrona i fredags för en frukost-lunch fika. Mysigt! Det gör mig glad att hon tagit sig samman o insett att Helsingborg är staden där man ska bo. Jag ser fram emot att få hit henne.

Kristina o största mackan

Drog mig vidare till min gamla hemstad Kalmar med blandade känslor. Det är alltid en knepig känsla som infinner sig då jag återvänder dit, men denna gången var det inget att roa sig för.


Träffade mina kära gamla klasskamrater från Karlskrona. Greve Sandberg, Fattigjon Josbrant o Guten. Så skönt att bara sitta ner o snacka över en öl. De är verkligen toppen. Synd att man inte ses oftare. Saknade t om Gullberna gemenskapen för en stund.

Mötte även upp favorit Cissi för en mumsig middag, film o massa små godis. Smarr! Cissi o Jögges hem är alltid lika välkomnande. Synd att de inte bodde där de bor nu då jag bodde i Kalmar. Hade varit toppen att få bo granne med dem.

Cissi o Jögge

Jag fick jobbat ett par dagar o det är alltid kul att jobba på andra stationer än hemma stationen. Innan jag begav mig åter till Helsingborg hann jag med ännu en omgång med mina vänner. Fika med Cissi o mumsig grillmiddag med grabbarna. Fick även träffat nyblivna pappa Bäckis över grillen.
Jocke, Josbrant, Bäckis o Anders o all mumisg grillmat:)

Jag kan bara konstatera att jag haft en himlans tur som träffat så härliga människor vart än jag trillat ner. Det är underbart med vänner!


Svängde inom Växjö på vägen hem o hann med en liten pratstund med ännu en vän. Har haft härligt effektiva dagar med härliga vänner det senaste. Det gör mig glad!:) Nu är det skönt att vara åter hemma i Helsingborg med ett par lediga dagar att se fram emot.

2 kommentarer:

Cissi sa...

O det var så mysigt att du var här!:) Måste komma och hälsa på dig snart... när du har en lucka i kalendern :) Nu ska jag ut och gå med mig själv runt Stensö. Trist väder idag :( Puss!

Anonym sa...

Tjenare Ullis! Allt bra med dej??? Vilken fin t-shirt Cissi har :-) Måste tacka ännu en gång för att du ställer upp å tar en dag för mig i helgen, så att vi kan köra fyrmanna, det skall läggas på minnet till den gången det krisar för dig. Ha en bra dag! kramar från Ramona/Ramones