torsdag, maj 10, 2007

Bisittare tll Luuk & co

Oj oj oj, det är en hel del som är galet dåligt i semifinalen tll Eurovision Song Contest. Trots det är det svårt att slita sig från TV´n. Man får ju passa på att kika då det är reklamfri TV en hel kväll. Jag sitter o knappar undertiden för att inte behöva vara helt koncentrerad på det jag råkar se.

Sen dess att jag slog på har:

Danmark fått mig att höja på ögonbrynen. Trans, fjärdrar, glitter och rosa. Mmmm, det gör mig glad.

Ungern representerades av ett ung tjej i jeans, vitt linne o riktigt bra röst. Det behöver inte var svårare än så.

Andorra var småpojkar à la Wannabe Blink182

Riktigt förtjust i lite härliga gamla disco takter från Belgien.

Turkiet är konstigt. Funderar på vad queerfeminist står för, Känns som att det skulle passa in på mig då jag ogillar Turkiets bidrag.

Det är oförståligt för mig hur vissa killar frivilligt ställer upp på att visa sig i dessa extremt fula glittriga kläder utan antydan till att var transor.

Lettland, oj då. Letter som ej kan italienska sjunger på `italienska´ som om de önskar att de var Tenorerna med stor T. Dessutom är låten skriven av en svensk, hur kunde det bli så....?

Snabb repetition, Jiippi, nu får jag se allt utan att ha slösat bort hela kvällen vid TV´n

Bulgarien, tjohoo. jag tycker om tunga trummor o rytmer.

Vitryssen ser ut som en Kendocka

Montenegro verkar vara arga på allt o alla

Holland, den låten passar inte där för den kan nog t om bli bra om man får höra den ett par gånger.

Hoppas att vårt Kroatiska vin blir av bättre kvalité än deras musik.

Nu är det äntligen slut. Jag har inte röstat! Kanske kollar jag tidningen imorgon för o se vilka som går vidare till lördagens tävling. Vet inte om jag t om är glad att jag jobbar på lördag så att jag inte ens behöver fundera på om jag ska kolla eller inte.

Kvällens TV tittande har väckt liv i min sovande dansare kropp. Jag villl dansa igen. I natt ska jag uppträda med Bounce.
Jag ska genast gå o lägga mig så att föreställningen kan börja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

å du har gjort oss alla en stor tjänst, nu behövs man ju inte kolla! Jag har dock fått ta del av bidragen ändå inklusive vad jag tror var gamla inspelade avsnitt som mina grannar var så vänliga att spela mellan klockan 9 igårkväll tom kl 6 i den arla morgonstunden..på skithög volym. Jag hatar schlager..igår var jag tom på schlagerpass..det går inte att ta i för kung å fosterland på en spinningcykel när det är diggelo diggelei man ska spinna till. tacka vet jag rhamstein..kanske ett sammarbete mellan dessa två kan resultera i nåt spännande. Jag är lite inne på att förädla grejer nu...är det inte äppelträd så är det nåt annat, allt går att blanda. med varierande resultat..
den bästa dagen till dej! Jag har försovit mig å ska snart racercykla till skolan.
puss kära syster!

Anonym sa...

Hej, ja det här med Schlager, jag säger då det, schlager är inte en sport, det är en sekt..