söndag, november 05, 2006

Snö...

....brukar göra mig lycklig som ett barn, känslan var inte så stark som vanligt då jag vaknade till snökaos i onsdags. Hmmm...jag skulle köra bil till Stockholm. Sommarsulor o vinterväg-FEL! Det lättade under förmiddagen så jag åkte lite senare än planerat. Det tog 10 timmar mellan Helsingborg o Stockholm. Helt sjukt vad lite snö kan ställa till med. Det gick iofs ingen nöd på mig. Varmt o gott i bilen, bra musik/bok o massa täckning på mobilen. Middagsklubbens planerade möte ställdes in. Åsa o Sara satt fast ut på ön o jag strax söder om stan. Tillslut kom jag iaf fram till Sara o Micke. Var uppe relativt tidigt för att sällskapa med Sara då hon skulle in till jobbet. Halkade omkring runt Västermalmsgallerian o insåg att jag behöver ett par vinterskor, utan klack. Mina gamla Bally har gjort sitt. Köpte dem 99 innan jag åkte till Chamonix o i år inser jag att de är förbrukade. Ganska bra livslängd ändå, 7år! Jag hittade dock inga ersättare trots idogt letande. Skönt med lite riktad shopping. Mötte upp Sara för en myslunch. Stora mjuka soffor o mumsig vitvarmchoklad med massa grädde. Smarr!:) Det är fel på min aptit just nu. Det enda jag kan tänka mig att äta är levande föda, råkost o sånt. Varm mat vänder sig redan vid tanken. Glad att det funkade med varmchoklad. Udda läge att vara stolt över sig själv då man bäljat i sig största koppen, ser det som att jag får ju åtminstone i mig nåt.

Sara skulle tillbaka till jobbet o byttes ut mot Fia. Försökte tappert att shoppa, men det gick sådär. Fruktansvärt mycket folk överallt inne i stan. Vi flydde ut till Sickla istället o fann där lite lugnare shopping. Vintersko projekt gick dock sådär. Stoppade mig själv från att köpa ett halvdant billighetsalternativ, som ändå skulle bli dyrare i längden då jag skulle behöva köpa nya även nästa år. Den typen av skor jag behöver får kosta. Mysigt att strosa runt med Fia o bli uppdaterad på det senaste i hardworkingpartypinglan Fias liv.


Hann med att mysa lite hemma hos Sara o Micke innan jag begav mig till mormor i Vällingby. Myskväll med mormor, mor o far. Kändes som på den gamla goda tiden då alla sov över hos mormor. Tyvärr smakade inte ens mormors kantarellsoppa. Konstigt!


Johanna o Sanna

I fredags hade jag en riktig mysdag med Johanna, lilla Sanna o Åsa. Fika o strosande i stan hela dagen. Sanna är en bedårande lite flicka.

Sanna, stor kicka med min väska

Sötast var hon då hon skulle vara vuxen o gå runt med min stor handväska. Underbart att Sanna ska få ett syskon till våren!:)

Begav mig såsmåningom till Enköping. Möttes av en sönderarbetad bror. skönt att kunna sitta ner o snacka o ta det lite lugnt med kära Johan. Det bör nämnas att det oftast är full fart i hans sällskap, o det blev det iofs sen. En spännande utekväll i Enköping. Trevligt sällskap gjorde det till en toppen kväll. Buggen med MickeP var en höjdpunkt:)

Igår hade jag en underbar förmiddag. Lugnt o skönt ute på landet. En långpromenad i skogen var balsam för alla mina tankar om sjön. Ragnar fick en total översyn o vinterskor. Hade lite spontan middag med Pigge, Monika o barnen. Vilka små illbattingar. Förstår inte varifrån Dennis o Max får all energi. Dela med er pojkar!

Huset fylldes under kvällen med gott folk. Många sedan tidigare kända o andra nya trevliga människor. Mycket skratt o goda drinkar. Nice! Vi blev inte kvar hemma utan åkte till Uppsala o Birger Jarl. Bordet stod dukat då vi anlände o vi hade riktigt kul ute.

Vet inte riktigt varför jag ser så fundersam ut o Elin så butter, vi hade iaf kalas kul.

Käre bror Johan

Bubbel o skratt, jag mådde som en prinsessa i mina guldiga skor.Det blev en lång natt som för vissa inte slutade förräns i solen gått upp. Jag är glad att jag gick o la mig i tid. Förnuftigt med tanke på att jag ganska snart ska köra ner till Kalmar. Väntar på att bror o övriga ska vakna bara. Det sover folk överallt. Tappra deltagare från tidernas efterkaka!

När vi kom hem med taxin runt kl 4 är huset upplyst, stereon igång o huset fullt av folk.Maten står på bordet o en ny fest är i fullgång. Jag deltog inte länge, sängen kallade på mig, men jag somnade med ett leende o ordentlig bas i bakgrunden som vaggade hela sängen. Udda! Det var länge sedan jag var på en riktig efterfest. Misströstar iofs inte över det.
Nu ska jag röja upp det sista o slamra lite extra så att bror kanske vaknar;) Jag måste åka söderut. Ska köra ner till Kalmar o surprisa Cissi på födelsedagen.

Det är så härligt att hinna umgås med människor som jag tycker så mycket om. Det är precis vad jag behöver. Det har varit ett par varierande dagar hemifrån. Alltifrån tidernas efterfest till gravidmagar. Jag tycker lika mycket om både och. Jag befinner mig någonstans mitt emellan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att jag för en vecka sedan flyttade ifrån Uppsala, annars så hade jag nästan tagit illa upp av att inte få besök av en annars besökssugen gammal kursare

Ullis sa...

Ett akut besök i Uppsala;) Riktigt spontant. Var bor du nu då? Stor kram till dig

Anonym sa...

nja, just nu ingenstans. men ser ut som om jag flyttar till Göteborg om en vecka. sedan får vi se....