torsdag, november 09, 2006

Kalmar

Det var så kul att se Cissis förvånade min då jag o Jonny dök upp på söndagkväll. Vad gör man inte då världens bästa Cissi fyller år;) 'Men, men, vad gör du här...' hihi, jag älskar att överraska mina vänner.

Mysigt att bo hemma hos Jonny igen. Kändes nästan som att komma hem, fast ändå inte. Jonny har flyttat ifrån den lägenhet som vi bodde i... så bara nästan som att komma hem.

Jobbade ett par dagar o är nu fortfarande kvar i Kalmar för att hinna mysa lite med mina kära vänner som jag har kvar här. Strosade på stan med Cissi igår. Hittade massa fina klänningar. Jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha så jag tog allihop. Idag ska jag bestämma mig för vilka jag ska lämna tillbaka. Jonny har agerat smakråd o jag tror att jag bestämt mig.

Cissi o jag körde en favorit i repris o åt mexbufé. Mmm, det fanns mycket grönsaker till mig! :)

Softade hemma i Cissi o Jögges soffa på kvällen. Mysigt att sitta nerkurad där igen. Filt, smågodis, katter, JULMUST o nya serien Kustbevakarna på tv. En toppen kväll. Avlsutade med att mysa med Jonny framför tvn. Trots att det var så länge sedan jag bodde här känns det ändå som att det var alldeles nyss.

Imorse tog Cissi o jag en lång skön powerwalk ute på vackra Stensö, innan vi åkte till Öland. En riktigt bra start på en bra dag. Försökte shoppa skor på Öland, men inte ens där hittade jag vad jag sökte. Börjar tappa hoppet om att finna skorna jag vill ha. Finns de inte på Skodej, tror jag inte att de finns:( Hela dagen har gått i välmåendetstecken. Jag unnade mig en ansiktsbehandling på mitt gamla stammis ställe. Ännu en nästan hemma känsla att vara där igen. Hela Kalmar andas nästan hemma känsla. Konstigt att jag bott här i ett år o nu inte. Hmmm... det blir inte alltid som man tänkt sig, tur det kanske.

Imorgon bär det av till Simrishamn för ÅlaGill. Undrar just hur det ska gå, jag äter inte ål o dricker inte snaps...hmmm. Det ska bli kul i alla fall! Kul att träffa alla jag tycker om därnere. Sen får vi se vart jag tar vägen;)

5 kommentarer:

Sivan sa...

Det verkar som om du har haft några härliga dagar nu, både runt Stockholm och Kalmar. Kanske vad du behövde just nu? Hoppas du känner dig utvilad och fått tänka på annat nu ett tag.. Kram!!

Ullis sa...

Så skönt! :) Kram på dig!

Anonym sa...

Hej darling :) Nu ska vi snart till stallet.. satt och surfade på Blocket.. är det inte Roffe som smygit in på en bild? Misstänkt likt iaf... http://www.blocket.se/vi/10000669.htm?ca=18_s
puss

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Hoppas allt är bra, du verkr ha fullt upp som vanligt iaf med massor av saker o göra:) Längesen vi sågs nu, får ta mig en runda till Hbg nästa gång jag är långledig o hälsa på:) Vad är det för konstig mat du börjat äta, levande föda? Hmm, var försiktig bara så det inte gåt upp i knoppen o tar över...:) Men det tror jag inte på förståndiga dig! Saknar dig! Många kramar från mig...

Cissi sa...

Hej gumman! Hoppas att festen blev bra, du var säkert kanonfin i någon av dina tre klänningar o mina stövlar ;) kändes lite tomt när du hade åkt.. du får komma tillbaka snaaart! Ha en bra lördag gumman, pussis