söndag, november 12, 2006

Massa mys:)

Det var länge sedan jag satt på en hästrygg o det kändes verkligen då Cissi o jag var ute på en tur i fredagsmorse. Det var ett väldigt trevligt alternativ till morgonpowerwalk;) Underbart väder, bästa sällskapet o ja vad mer kan man begära. Jag hade det så mysigt de dagar då jag var i Kalmar att det kändes nästan lite vemodigt att åka. Det var som förr fast vissa negativa bitar var borta. Skönt att jag snart ska dit igen! I ferdagskväll var det ÅlaGill i Simrishamn. En lyckad kväll. Kul att umgås med kollegorna under andra omständigheter än vanligtvis. De är toppen även privat:) Jag kan nu säga att ål inte är min favorit, men jag har iaf smakat nu.

Idag har jag hunnit med mycket. Tillbringade ett par timmar ute på Everöd. Fixade iordningen husvagnen inför vintern o hann t om att laga mat till kvällen. Mysigt att träffa folket igen. Det var länge sedan jag var där. Det var lite udda att laga mat till alla o sen åka därifrån... Hoppas att det smakade bra;) Jag är övertygad att Mimsan fixade det till det bästa;) Kul o hinna med att umgås lite med Mimsan. Ska se till att snart hamna i Malmö o hälsa på henne.

Istället för att mysa ute på Everöd valde jag att mysa i Hbg med Ullet o Jeanette. Vi var på S/S Swea o mumsade i oss massa mat. Jag är nöjd med mig själv, för jag fixade för första gången på två veckor att äta varm mat. Förvisso vegetariskt, men ändock alltid ett steg i rätt riktning:) Jag är så glad att jag har Jeanette o Ullet här i stan. De är toppen. Vi fick dessutom sällskap av världens gossigaste mjukiskanin.
Jag, kaninen o Jeanette.
Jag kunde inte låta bli att köpa den då jag fann den i Kalmar. Den var så mjuk o len att det bara inte gick att släppa taget. Hoppas att pyret uppskattar den lika mycket som vi gjorde igår.

Nu måste jag sova. Ska upp tidigt imorgon o överraska käre far på farsdag. Me like surprises!:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är SÅ glad att du flyttat hit till Helsingborg och finns i mitt liv.... världens bästa Ullis :)

Anonym sa...

Jag ledsen att du flyttat från Gbg, men glad för dig att du verkar ha bra folk omkring dig. Kan bara instämma med föregående talare, världens bästa Ullis! Saknar dig! Kram på dig gumman:)

Ullis sa...

Åhh va ni är Söta! Jag är så glad att jag är i Hbg o att jag haft turen o få underbara vänner här. Du är bästa Ullis;) Jonas, kom ner o hälsa på! Bästa Jonas!;)