fredag, september 15, 2006

Danmark är mys;)

I onsdags blev jag jätte glad då brevbäraren kom med ett handskrivet kuvert till mig. Det är på tok för få riktiga brev som dimper ner numera. Tyvärr blev jag riktigt besviken då jag såg avsändaren. Herr Reinfeldt hade inte skrivit något personligt till mig. Uppenbarligen funkade ju iofs taktiken. Brevet gick inte raka vägen till pappersinsamling.

Det löfte jag gav mig själv förra veckan angående att bli stammis på Lagmarks, det håller jag. Drog med mig KBV Kristin dit i onsdags för en mysig långlunch. Det var t om ännu godare denna gången. Fisk o skaldjursoppa med ett jätte spett med tigerräkor:) Smarr! Kristin o jag gjorde även ett studiebesök på Söder. Jag har inte vågat mig dit förr, men nu var det dags. Toppen mysigt! Bästa av allt var alla frukt o grönsakshandlarna. Mängder med billig frukt. Jag kan nog leva på bara frukt en vecka. Ordentlig fruktsallad till frukost o efterrätt i alla fall. Känns lyxigt. Onsdagen var en effektiv dag. Ullet o jag matchade äntligen vår träning o dessutom fick jag fortsatt min danska studier:) Det går bättre o bättre;)


Igår åkte jag till Danmark. Tomas var snäll o skjutsade mig till Louisiana. Jag hade en underbart eftermiddag där. 'Louisianalugnet' o välmåendet infann sig. Louisiana parken kan bara göra folket gott. En riktigt bra utställning med den danske möbeldesignern Poul Kärholm. Han var bra smart han. Jag tog gott om tid på mig o upptäckte ännu en gång hel del nytt o spännnade i den ordinarie utställning.
Kan han lyfta ? :)
Tänker återkomma till en annan dag när jag gjort lite mer efterforskningar på det nya spännande som jag fann. Efter Louisisan begav jag mig till Köpenhamn. Mötte upp Fia o Maggan. Fia på Tivoli-turist bild, Köpenhamn är faktsikt utlandet;)
Strosade på Tivoli, mös med den mysiga danska stämningen o åt god mat. Bodde över i Köpenhamn. Busigt! :) Imorse mötte jag för första gången ettt nyvaket Köpenhamn. Höll på att bli överkörd flera gånger, dock inte av bilar utan av cyklar. De cyklar som tokar, bortanför alla regler. Hittade ett mysigt frukostfik med gott kaffe. Vaknade o insöp allt vad Köpenhamn kan ge i den tidiga timmen. Härligt att vakna på det viset. Självklart hann jag med lite shopping innan jag tog tåget tillbaka till Hbg. Det är inget dåligt shoppingutbud den stan har. Livsfarligt för mig. Nu ska jag packa iordnig på mina väskor. Ska byta storstadliv mot campingliv. Jag ska åka till Everöd o hoppa i helgen:) Det var på tok för länge sedan, men antagligen ett nödvändigt break för att mitt hoppsug skulle vakna igen. Längtar tills klockan ringer imorgon bitti. Mmmm, ska bli nice- Hoppa o träffa folket igen:)



Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjabba!
De va väldigt va folk bloggar nu förtiden. Ja har tydligen missat nått...

Fredrik Reinfeldt e ond.

Vi ses i de blå!

Anonym sa...

Hej Snäckan!!! Du missade en grym kräftskiva;) Fy fabian bad skoj jag hade igår:) E uppe alldeles för tidigt, helt skakig.... Kram kram o hoppas du har det bra:)

Sivan sa...

Sandra har rätt, du missade en kalas-skoj kräftis!! Hoppas din helg har varit kalasbra... Kramis!

Ullis sa...

Du har missat Cissi... snart är även du fast i träsket;) Hoppas att det går bra för dig i Stockholm

Jag anar att jag missat en hel del genom att inte infinna mig på Kräftskivan. Hoppas att ni höll fanan i topp iaf. Det ser så ut på bilderna;) Busflickor! Sivan du kommer väl ner till EDZ den 30 september? Du kan ju inte vara lika dålig som jag o inte infinna dig;)

Sivan sa...

Gumman, jag önskar jag kunde komma men vi har ballonghoppning den helgen... Och det missar jag inte för allt i världen!!! Kommer gärna och hälsar på en annan gång, dumt med datumen där bara... Men det är väl lika nu i att banga bra fester antar jag? ;) Kram på dig!