onsdag, september 06, 2006

Mörkhårig mangel med karies...

En toppen dag som började på tok för tidigt. Tvättid bl a;) Jag kom dock till en konstig insikt nere i tvättstugan idag. Jag tycker om att tvätta, om det ändå inte varit så tidigt på morgonen. Mot slutet av min tvättid var det riktigt trevligt. Jag o mangeln kom bra överrens. Ops, vad jag samlar vuxen poäng nu, t om innan jag dagen d har passerat... Ok, erkännadet. Jag tycker om att tvätta o mangla. Njuter av den ordning som det talar om finns i tillvaron då man har bokat en tvättid och faktiskt utnyttjar den också. Ren tvätt luktar gott och det är en skön känsla när de nymangalde lakanen faktiskt får plats i sin avsedda låda. Sitter nu och är nöjd med mig själv i en nybäddad säng.

Idag har jag på riktigt börjat på mitt projekt 'Lära-känna-Helsingborg' Jag har cyklat runt lite varstans i stan idag. Sett mig omkring. Hämtat program till Dunkers, Stadsteatern och skaffat mig ett lånekort på biblioteket. Jag tror jag trivs riktigt bra i stan. Det är en fin o mysig stad.

Lyxvägen jag började gå på igår har hållt i sig idag med. Besökte min nya frisör Tim(rekomendation från Karlskrona frisörn, Mattias) Nu är alla spår av sommaren utrotade, åtminstone i håret. Jag är kraftfullt mörk igen:) Det känns bra.

Jag har kommit till ännu en insikt idag. Jag tycker om att gå till tandläkaren. Skön känsla att vara riktigt ren i munnen. De drog över hela munnen med en högtryckspruta. Rackarns att det är så dyrt. Tandläkarn jag besökte hade en annan teori än alla andra jag gått till. Vi har väl alla hört kommentaren 'Begynnade hål, men borsta ordentligt så avvaktar vi till nästa gång' Tandläkaren jag besökte idag, avvaktar inte! Mina tidigare hela tänder ska plötsligt lagas, och det ordentligt. Hua va dyrt det kommer bli. Kul födelsedagspresent till mig själv...:( Hans resonemang låter ju klokt, men jag undrar om det verkligen är så nödvändigt eller om det är ett sätt att tjäna pengar för privat tandläkaren. Hmmm?
Det var inte det enda nya hos tandläkaren... Jag minns från barndomen den psykadeliska bilden som brukade hänga i taket. Den var nu borta, istället hängde där en TV o efter det att haklappen var på plats fick jag en fjärrkontroll i handen.


Jag fick en glass på posten idag, eller ja ett glassogram:) Alltid gott med glass. För att trotsa vädret sprang jag genast iväg och köpte mig en Magnum med vitchoklad o jordgubbsyoghurt. Mmm..mumma:)
Nu ska jag umgås med min filosofi bok, min filt och en kopp te på balkongen. Jag har visst tenta nästa vecka i den filosofi kurs jag hoppade på. Otroligt, jag börjar läsa flera dagar i förväg. Typiskt vuxenpoäng;) Imorgon är jag 27...

4 kommentarer:

Sivan sa...

Jag gillar också att tvätta men har alltid ansett mangel vara överkurs. Nu blir jag ju lite sporrad att testa i alla fall! Hoppas allt är bra med dig annars! Kramis

Anonym sa...

Du är ju rolig-mangla. Poängen haglar över dig, speciellt idag! Pussar o kramar till födelsedags'barnet' idag;) Hoppas du får en toppen dag Sötnos. Det stora paketet får du nästa gång vi ses. Snart va? GRATTIS!

Sivan sa...

Men IDAG fyller du ju år i alla fall!! Igen, grattis!!! Kram

Anonym sa...

Grattis igen!

Den utlovade recensionen på min nya trådlösa nätverksrouter:

Grymt! och lätt var det också... Iofs så har jag en pojkvän med komplementerande datakunskaper till hjälp. Men det hade nog gått ändå.

Go shop a router!

Du kan få låna mig eller pojkvännen om det skulle krångla.

Lycka till!
Kram Åsa

ps. Vi köpte en D-Link DI 624 (108 Mbit). Men har du en bärbar dator så räcker 54 Mbit.