tisdag, juli 31, 2007

Upp som en sol o ner som en pannkaka

Det är mycket pannkakor nu, mest amerikanska bananpannkakor till frukost;)

Gårdagen bjöd på mycket. Fia åkte, trots idogt arbetande på att övertala henne o stanna, hem igår:(

Lollo o jag hade en toppen mysig kväll med express picnic o sköna toner från bandet A bossa electrica i Pildammsparken. Soft gung o riktig brasse känsla. Saknade bara en Caprinia o värmen.

Idag ska jag ta tag i mitt liv. Det är dags att stiga ur den overkliga sommarbubblan nu. Saneringen av min tillvaro börjar alldeles strax. Jag börjar med mitt hem o utrensande örtte o avslutar med en ordentlig löprunda till kvällen, kanske t om ska förära SATS med ett besök o en bastu.

Jag har sen januari sett fram emot min resa till Timo i Estland/Ösel , men har idag tvingats ta ett moget beslut att ställa in. Har vacklat fram o tillbaka de senaste dagarna men idag när jag steg ur bubblan blev det uppenbart vad som inte ska göras. Tid, pengar o lite annat begränsar mig, rackarns! Hoppas att det snart dyker upp ett mer passande tillfälle att flyga över. Behöver min dos av Timo galenskap o vill väldigt gärna se de omtalade öarna.

Ska sanera även min kalender idag o se om jag kanske kan hitta ett tillfälle i höst istället.

Nu kan jag inte skjuta på det längre, dags att hugga tag i dagens `To do´ -lista.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vännen, saknar dig massor och överväger starkt att komma ner till helgen igen... fjärde resan med Kullaflyg på 10 dgr :)

Upp och hoppa igen trots att pannkakan kanske har trillat ner....

Puss puss

Ullis sa...

Räknar med dig till helgen, men det är ok, jag förstår om du vill att vi ska tjata lite;)

Det är bara att göra nya pannkakor. Har ju övat en del de senaste åren så det ska nog inte vara några bekymmer. Pannkaksfrukost på lördag?;)