måndag, juli 16, 2007

Många hem

Hemma på Skagen, hemma i Varberg, hemma på Klöven/Getterön o nu hemma i Helsingborg via mitt hem i Malmö....hur blev det så då?

KBO var en hit! Vi förlorade inte, om än det var med knapp marginal. Förloraren är arrangör nästkommande år.

Vi hade tur med vädret som vanligt. Perfekt KBO väder är inte alltför bra väder, men ändock uppehåll. Mindre bra väder gör att vi kan ha hela stranden för oss själva då vi leker/tävlar.

KBO 2007 var mycket väl arrangerat av Johan o Johanna. Tackar!

Vi samlades efter lunch. Jag hämtade alla deltagare med båt inne i stan för vidare transport till Getterön där dagens tävlingar skulle gå av stapeln. Stranden var tom o vattnet inte alltför kallt. Mitt lag var kanske inte det bästa på tävlingarna men vi var oavkortat bäst på att muta domarna, vilket räddade oss inför slutstriden!:)

Efter en massa roliga vatten lekar var alla frusna o bastun var mycket uppskattad. Kan berätta att man får plats 18 personer i VSS lilla bastu. Efter en hård kamp med grillen, tändvätska och aceton lyckades vi tillslut få ordning på en god middag i underbar miljö. Jag ska bo i VSS klubbstuga en dag. Havs utsikt åt alla håll, en enorm terass o glasveranda o fästningen som närmsta granne. Undrar bara hur jag ska lösa det? Det ska gå!

Kvällen avslutades med utgång på Socitén. Ännu en gång blev jag besviken. Går alltid dit med förväntningar att träffa massa gamla kompisar, men ikke! Det är mestadels okända turister i Varberg såhär års och raggare just denna helg. Tur att jag hade trevligt sällskap, vilket trots allt gjorde kvällen kanon.

Cyklade hem nöjd o glad o blev förvånad över alla minderåriga som trillade runt i buskarna pga orutinerad fylla. Mindes min egen uppväxt i Varberg, men inte gjorde
vi så... Bilder från dagen kommer såsmånigom

Igår var det tänkt att jag skulle åka till Lysekil, men jag ändrade mina planer. Insåg att det kan vara ganska skönt att stanna hemma o bara ta det lugnt. Hade en skön dag. Pysslade om Ragnar o hann även med en kortare bikinisegling. Inser att jag saknar seglingen väldigt mycket. Saknar min båt Ida, men då jag tänker två gånger så inser jag att det var ett korrekt beslut att göra sig av med henne. Jag hinner helt enkelt inte utnyttja henne fullt ut. Hon var mer stressfaktor än nöje det sista.

Igår kväll visade Varberg upp sin bästa sida. En trevlig vinkväll med Fia på Bodegan. Passade på att sitta ner ett slag hemma hos Fia tillsammans med hennes föräldrar. Så trevligt med lite föräldrar kontakt. Saknar faktiskt det, då ju ingen av mina vänner bor kvar hemma längre.

Idag har jag haft en mysdag med mina föräldrar o Lollo. Lyxfrukost på altanen, mys i trädgården o behagligt, välbehövligt lugn o ro.

Ragnar har fått nya bromsklossar idag. Mer än 300 mil den senaste veckan har tagit på hans krafter. Jag mutade min verkstad med kaffebröd o vips hade de tid att hjälpa mig;)

Nu är det dags att packa upp alla väskor som står i hallen. Jag har inte packat upp överhuvudtaget efter mina senaste utflykter, bara tagit en ny väska. Opsi. Känns som att det kommer ta halva natten o komma igenom hinderbanan jag byggt i hallen.

Inga kommentarer: