måndag, juli 30, 2007

Snart kan det bara inte bli bättre


En underbar helg har passerat. Denna sommaren kommer gå till historien som den bästa sommaren ever, trots vädret.

I fredags då jag åkte hem från jobbet grusades min glädje över att bror & co skulle komma ner för en kul helg med mig. Tycker inte om återbud på saker som jag sett fram emot, men jag kom över det ganska snart. Pratade med Fia som satt hemma i Stockholm o hade tråkigt utan egentliga helg planer o vips satt Fia på flyget på väg ner. Härligt att Stockholm bara är en timme bort.

Fia dök upp som gubbe 1 i lådan, gubbe 2 i lådan var Poffe. Vi hade en riktigt rolig kväll i vimlet på Helsingborgs festivalen. Dansade loss till Joddla med Siv o avslutade kvällen med klätterväggen och ett udda svalkande dopp. Opsi;)

Lördagen var den softaste dagen på länge. Bjöd mina gäster på ordentlig frukost. Det känns som vi åt frukost hela dagen. Jeanette, Joar, Ulrika o Jonathan kom o sällskapade med oss. Snittar, rosé o goda vänners sällskap var perfekt uppladdning för kvällens stundande bungyjump.

Jag ska hoppa:)


Jag gjorde två ursköna bungy hopp. Ett vanligt utan att doppa mig o ett special hopp(stand up) med dopp. Nice! :) Jeanette, Joar o Poffe hoppade också. Joar o Poffe hoppade undan ordentligt.

Tyvärr tog hoppen lite mer tid än beräknat så hann vi inte se mer än sista låten med Svenska Akademin, men, men, jag har ju redan sett dem en gång denna sommar.

Vi kom hem tidigt o vaknade igår pigga o glada. Poffe åkte hem o lämnade över sin frukost slot till Joar istället. Ryktet hade gått om lördagens frukost så det vara bara till att köra samma dunderfrukost igen. Vi åt frukost med en helt oplanerad dag framför oss. Planerna växte fram o snart satt vi på färjan på väg till Louisianna. Jag blir glad var gång jag får introducera Louisiana för min omgivining. Det var en bra utsällning vid namn Made in China. Roligast var nog ändå mina "konstkännar" vänners kommentarer.

Dagen artad sig till en härlig dag full med skratt o nya erfarenheter. Tura på tåget, tura med färjan. Dagen avslutades med en mysig grillkväll/picnic på Joars tak. Underbart att sitta där, dricka vin, skratta o kika ut över takåsarna, men även livsfarligt efter visst vinintag. Jag vill också ha en takterass!

Nu stundar en ny dag med mer mys. Ska prova tärnklänningar inför bröllopet i oktober innan vi beger oss till Malmö för picnic o konsert med systeryster. Hoppas att jag kan få med mig lite Malmö vänner till kvällens evenemang. Hör av er om ni är oplanerad för kvällen o vill med! Det var något udda band som jag inte minns namnet på som ska spela, men Lollo gillar dem skarpt så de är troligen toppen bra.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det låter som om ni haft en fantastisk helg! Kram kram o hoppas vi syns på lördag!

Ullis sa...

En toppen helg!!!:) Vi ses på lördag, tjohooo Kramen