onsdag, juli 11, 2007

Komma hem

Stormigt Skagen, mmmm, det är iofs som allar bäst där uppe när höststormarna river

Skagen är mitt andra hem. Har haft härliga dagar med mor, far o goda vänner.

Ragnar kände sig hemma utanför vårt hus

Käre far var nöjd med sin 60 års dag. Många goda vänner dök upp o överraskade honom. Åhhh va det är kul med överraskningar. Vissa cyklade dit, vissa tog samma cabbe tur runt Danmark som jag gjorde i måndags, vissa bor däruppe jämt o ja hur man än tog sig dit, var alla i vilket fall nöjda o glada med att vara där i den trevliga gemenskapen i Familjen Dahls andra hem.

Födelsedagsbarnet fick champagne till frukost, kan man vara annat än nöjd?

Jag hade tur med vädret i måndags. Cabbade ner i samma stund som jag nådde danska fastlandet o vädret höll i sig hela vägen upp till Skagen. I-lands problem av bästa sort, jag brände mig i pannan då jag körde de 60 milen utan tak;) Det är en fröjd att köra en pigg o glad Ragnar med bra väder o skön musik, vad kan man klaga på? Ännu en gång kom jag på mig själv med ett fånigt leende på läpparna. Jag trivs i tillvaron!

Jag stannade o åt en god lunch på mitt gamla favorit ställe i Fredricia. Fiskgrytan var lika god som vanligt o den läckra konsten på väggarna var inte till salu denna gången heller:(

Min plats på jorden, stormig strand i Gamla Skagen, på grenen är det för mycket folk såhär års...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns väl bara ett fel och det är att folk snackar danska.

Ullis sa...

Jag är nog fel programerad, verkar vara den enda svensk som faktiskt tycker om danska...