torsdag, mars 27, 2008

Hajar o skoldpaddor

Jag ar fortfarande kvar pa PhiPhi. Trodde inte pa vad folk sa om att man alltid blir kvar har langre an man tankt sig.... jag skulle ju bara stanna ett par dagar o snart har jag varit har en vecka. Ett underbart stalle, men det som gor det oemostanligt ar dykningen.

Jag har nu avslutat min Open Water kurs. Tog en dag ledigt, softade pa vackraste ensligaste stranden tillsammans med nyvunna vanner. Lag bland kuddarna da regnet smattrade, drack ol o tittade ut over det vackra turkosavattnet. Ja ni forstar, paradiset, anda kunde jaginte sluta tanka pa dykningen. Idag har jag paborjat min Advance kurs. Borjade dagen med ett 30m dyk med hajar o gjorde dagens andra dyk tillsammans med de underbara skoldpaddorna. Ikvall ar det dags for ett natt dyk. Jag kan knappt barga mig tills dess att jag far dyka ner igen. En helt ny varld har oppnats for mig. Vatten ar mitt element!

Imorgon efter tva dyk bar det av till HuaHin. Det ska bli nice! Kanske blir det tillfalle att jobba pa brannan dar, dte har ju liksom inte blivit sa mycket med det da jag tillbringa mesta dels av tiden langt under ytan.

Bilder kommer en annan dag. Jag har sa mycket annat som ar mycket roligare attt gora an att sitta o data.

Svettig kram
Ullis

1 kommentar:

Anonym sa...

PhiPhi, Monkey beach, Maya bay, Shark Cave.... Mmmmmmmm!