måndag, mars 24, 2008

Oforsk'mt harligt!

Jag har det bara oforskamt bra!

Borjade resan i Phuket o hann folja med Carolina pa en harlig snorklingstur. Fick mersmak av undervattensvarlden har nere o bestamde mig for att definitivt ta tag i mitt dykcert.

Spenderade dag tva pa paradison som jag ejh minns namnet pa. Att ga runt on tog max 10 minuter. Underbart, lugnt o skont. Fick dessutom aran att flyga med Oliver. Paragliding de lux. Nice!!! Klart att jag kan stalla upp da Patrik o Oliver behovde visa va for ovrigt starndfolk vad de haller pa med. Det var riktigt vackertty o harligt. Fick dock en sjuk langtan efter att hoppa fallskarm. Mmmm, tur att jag har det o se fram emot da jag kommer hem for annars kommer det bli alltfor svart!

Spenderade tredje dagen pa stranden i Patong tillsammans med hela ganget o Carlina 2 (tvilling syster Katarina) En riktig softis dag med massage, Singha o massa skratt.

Det racker dock med den tiden jag nu spenderat i Patong. Ar inte imponerad. Felix o jag bestamde oss for att aka till PhiPhi istallet. Har ar jag nu o ar i full fart med att ta mitt Open Water Dykcert. Har idag gjort tva underbara dyk. Det ar sa vackert under ytan. PhiPhi ar i ovrigt helt ok, men kanske inte ultimat da jag pluggar pa kvallarna istallet for att festa, vilket de flesta andra gor.

Ser fram emot att dyka ner imorgon igen. Hoppas att jag far sallskap av skoldpaddorna aven da. H[ll tummarna for att jag klarar mitt teoriprov imorgon. Mor o far, bli inte oroliga...Jag ar sa forsiktigt(det vet ni!) o kanner god tilltro till instruktorerna


Nar dykningen ar klar drar jag mig norrur mot HuaHin. Kanske lite mer dyklning o om inte annat trevligt sallskap o sakert mycket mer!

Kort sammanfattning.... Jag har det i vilket fall underbart, ar frisk o icke brand o kan inte gora annat an o le [t min underbara tillvaro. Hoppas att ni har det bra darhemma;)

Bilder kommer kanske en annan dag.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Vad skönt att höra av dig! Det är väl sjukt mkt turister på de ställen du varit nu i Hua Hin är det lite lugnare och väldigt fint! Lycka till med dyk-certet!
Kram

Cissi sa...

Släng upp bilder nu :)

Anonym sa...

Åh, njut massor massor massor. Fast det behöver jag väl inte säga till om?

Puss och kram!

Madelen sa...

Låter vekligen grymt =) Ha de super.

Johanna sa...

UNDERBART!!!

visst är det otroligt att simma runt i värsta akvariet och titta på dessa otroliga djur som finns där under ytan.

Kramiz