söndag, mars 09, 2008

Som förutspått….

Det blev verkligen en toppen helg.

Satt hemma o snackade skit med Kristin o en box vin i fredags. Kvällen rusade iväg, liksom vinet. Förstår inte vart någotdera tog vägen.

Igår sken vårsolen o bara det gjorde mig lycklig trots att det skvalpade lite i bakhuvudet.


Dagen spenderade vi på Louisiana. En hlet ok utställning med Cezanne o Giacometti. Louisiana History utställningen var mycket bättre o stundtals ganska bisarr. Jag gillar bisarr konst. Bäst av allt var lugnet som infann sig ute i parken.

Kristin på favorit trappen

Denna älskade Louisiana park som alltid får mig att må så bra! Ännu en gång rusade tiden iväg o vi hann tyvärr inte med något vin i repris. Hade tänkt en favorit i repris från förra helgen, men det var kanske lika bra att det uteblev. Är iofs övertygad om att det snart dyker upp ett tillfälle igen.

Igår kväll kom ytterligare tre kollegor hem till mig för en toppen trevlig middag vilket sen utvecklades till en kalasutekväll.

Förstår inte riktigt vad som hänt vad gäller mig o utgång i Hbg. Från att knappt satt min fot på andra uteställen än resturanger under mitt första år i stan så har det nu urartat till att jag är ute mest jämt. Inte helt bra men oftast väldigt kul o trevligt! Det är dock dags för lite eftertanke vad gäller både ekonomi o hälsa.

Ska se till att min kommande Thailands resa blir en resa med inriktning på hälsa, lugn o ro. Om jag ändå bara kunde hitta den där billiga biljetten nu snart. Det börjar brinna i knutarna o snart kan jag inte ha is i magen längre. Har ju planerat att åka den 14:e o det är bara 5 dagar kvar till dess. Opsi! Jag är ute i god tid som vanligt….

Någon som har tips på var jag kan hitta billigaste sista minuten till Bangkok?

Inga kommentarer: