söndag, februari 17, 2008

Sköna ledig dagar i mitt härliga hem

Började mina lediga dagar direkt efter jobbet i torsdags med en snabbfika med kära systeryster i Lund. Kunde knappt haft en bättre Alla hjärtans dag, ja om jag inte varit i USA då... tillsammans med bl a systeryster såklart

Inser en nackdel med att jag till sommaren inte kommer ha samma långa resväg till jobbet- det kommer antagligen inte bli möjligt att träffa Lollo för akut systermys så ofta, ja inte utan lite mer planering iaf. Det senaste har vi träffats nästan var gång jag varit på väg hem från jobbet, ja vi har t om hunnit med en kram på stationen ibland då jag varit på väg söderut. Nice! Underbart att ha världens bästa syster.

I fredags var det full fart hela dagen. Är nu påfylld med vaccinationer o åter i blodgivareregistret. Tyvärr inte botad vad det gäller sprutfobi, ännu. Känns nästan som att jag backat de framsteg jag gjorde då jag var mer frekvent blodgivare. Jag ska ta tag i det igen, är iaf med i registret i Hbg nu o tror att det blir lättare att få tummen ur om de kallar mig än om jag själv ska ta tag i det då jag är ok för att lämna. Resor spärrar mig...men men, jag får avboka tills dess att jag är ok.

Fick akuta vårkänslor i fredags o vårstädade mitt hem. Möblerade t om om lite med lyckat resultat.

Njöt av att laga mat i ett nystädat hem. Kvällen spenderas vid köksbordet tillsammans med Cajo o Sandra. Mys!

I lördags var jag uppe tidigt trots att vi suttit uppe o snackat långt in på småtimmarna anledningen var styrelsemötet som skulle hållas i mitt kök. Jag trivdes med att ha massa folk hemma. Skönt se att mitt hem funkar. 9 pers runt köksbordet o jag kunde ändå syssla med annat under tiden de höll på.

Under tiden de mötades hann jag med en efterlängtad date o fika med Jonas. Saknar verkligen vissa av mina hoppvänner under vinterhalvåret, men denna helgen har jag botat en del av min saknaden iaf.

Eftermiddagen gick åt till årsmötet på båten S/S Swea. Mötet gav en del förändringar, främst för min del. Jag är inte festkommité längre. Ska bli skönt med en paus o fokus på min egen hoppning i år. Det har förvisso varit ett kul uppdrag som passat mig finfint, men det har tagit en hel del energi. Verkar iaf som att det varit uppskattat o det gör ju att det till stor del varit värt det. Fick en underbar kommetar av Jerker. Hade du gjort 50% hade jag ändå varit helnöjd. Posten står nu tom, men jag lyssnar inte på det öra där det ifrågasätts varför ingen vill ta över efter mig;)

Kvällen fortsatte på S/S Swea, ok mat o trevligt sällskap. Alla verkade nöjda o det var ju huvudsaken. Festglada människor fortsatte till Utposten o därefter till Tempel för att rasta de lurviga. För att en gång för alla klargöra mitt val att vara helt nykter-JAG ÄR INTE GRAVID, satsar på att göra vad jag kan för underlätta utmaningen Vasaloppet nästa helg bara.

Det var riktigt kul ute. Härliga människor, bra musik o goda drinkar! Tempel får 5/5 sugrör i kampen om godaste alkofria drinken. Siktar på att göra en ordentlig barrunda i stan o testa övriga uteställen inom snar framtid. Mår som en prinsessa idag o hade en grym kväll igår. Ser fram emot att fortsätta på den banan.

Vid 3 tiden orkade jag inte längre o fick med mig alla mina nattgäster hem. Bäddade ner de fyra trötta pojkarna o låg sen o fnittrade med Sandra tills vi inte kunde hålla ögonen öppna längre.

Har haft en lugn dag idag. Ville o Norre var inte piggast, Sandra var bara lite trött o jag har mått strålande. Ulrika kikade förbi när alla sjusovarna vaknat o lämnat. Så mysigt att vi hunnit umgås lite denna helgen. Inser att jag saknat det så. Måste vara hemma mer i Hbg o ta vara på allt bra jag har här.

Nu har även Sandra lämnat, lägenheten är återställd i nystädat skick o jag ser fram emot att umgås med mina amerikanska vänner i datorn ikväll. Kommer nog, för en gångs skull, känna mig lite laddad för att sticka o jobba ett par dagar imorgon bitti då klockan ringer kl 6.

2 kommentarer:

Martin sa...

Lycka till på Vasaloppet! :)

Sandra sa...

Satt o kikade igenom lite gamla blogginlägg o shit vad det var längesen vi sågs, vet ju inte alls hur livet ser ut för dig nu men det är säkert fullt ös kan jag tänka mig världen runt=)

Hoppas allt är bra med dig!

Många kramar!

//Sandra