torsdag, maj 15, 2008

Stolt Varbergsbo....

...oftaste iaf. En Varbergare har slått rekord(!?)

Är det rekord att vara fullaste idioten i en bil? Skrämmande!

Det sägs att det dagligen kör runt 20000 rattfyllon på vägarna. Hur skrämmande är inte det! Blir så upprörd. Ska bli skönt att få behörigheter att blåsa lite lastbilchaufförer som kör av färjorna framöver för att på något vis motverka fyllon på vägarna. För o inte tala om fyllon på sjön, men den diskussionen vill jag inte ens ta... blir alltför upprörd då!

Man sägs kunna säga att varje taxibil man ser är likvärdig med ett rattfyllo. (Inte att taxiförarana är onyktra!!!) Jag brukar se en hel del taxibilar då jag är ute o kör. Skrämmande om det är lika många rattfyllon. Tänk en lördagkväll....

Är för övrigt irriterad på mig själv o mitt bristande omdöme under Thailandsresan. Grämer mig för det är inte ok att åka med ngn som har druckit, om än så lite.... Grrrr

Tänker på min gamla seglarkompis Gorm som fortfarande inte är helt återställd efter en olycka för 10 år sedan, men han vaknade ju upp ur koman iaf.

Inga kommentarer: