söndag, maj 18, 2008

Gött, chips o dip, beat it, tjoohoo, hurra o ratadatada

Det är uttrycken som sammanfattar helgen.

Åkte upp till Götet med Em o Daniel i fredags. Hälsades välkomna till Gbg av Anna o ett glas bubbel.

Vi var ute o åt en riktigt mumsig middag på nyöppnade Allegro. Maten var så god att vi var tvungna att lära den italienska kyparen uttrycket Gött!

Det blev en helkväll på stan. Götet har förändrats en hel del sen jag var ute i stan sist. Besökte gamla favoriten Caleo, fortfarande toppen, Hamnade hos Björn o lekte älgar då ovänatde jobbiga möten dök upp. Uttrycket chips o dip fick en helt annan innebörd;) Återvände till brottsplatsen Tranquillo o fick skakat loss till lite sköna takter. Passionsfruktscaprinian var lika god alkoholfri. Landade slutligen på Avenyn No 1. Avslutade kvällen med ett glas bubbel vid tre o var inte helt nöjd med mig själv då jag kröp ner i sängen strax efter fyra. Kändes helt galet att jag skulle upp o springa ett GöteborgsVarv om ett par timmar. Korkad uppladdning men jäkligt trevligt.

Em o jag var nervvrak fram till dess att vi startade. Vet egentligen inte varför, men det kändes bara knas med tanke på udda uppladdning osv.
Hann med att kramas med Jennie en kortis. Hoppas verkligen att sommaren innebär mer tid för att umgås. Insåg att jag verkligen saknar mitt kära gamla tjejgäng.

Varvet gick överförväntan därav Tjoho! Det kan bero på att jag hade sällskap av Michel Jackson som ständigt påminde mig om att bara Beat it! (Tar allt om varvet i ett eget inlägg med bilder)

Efter varvet bar det av raka vägen ner till Båstad för 30 års kalas. Hurra för Jocke! Kul o träffa massa trevliga människor, sedan tidigare kända o nya okända.

Kvällen artade sig väl o tröttheten uteblev! Avslutade kvällen dansandes på Pepes tillsammans med min `nygamla´ vän Anna o massa bubbel överallt. Ratadatada....

Sitter nu o återhämtar mig i Jeanettans trädgård. Samlar ihop alla intryck, fnissar o ler för mig själv över en toppen lyckad helg. Hihihi

1 kommentar:

Anonym sa...

Så ledsen att jag missade dig i helgen darling. Lovar att bättra mig nästa gång.Du sköter dig iaf, nöjd!

Jag kommer ner till Hbg med vin till dig nästa vecka. Hoppas på husrum;)