onsdag, juni 28, 2006

Midsommar, flyttlådor o ambulanser

En toppen midsommar rusade förbi. Först efteråt börjar jag nu smälta hur bra det var! Massa kul folk, kalas, hoppning o pynt. Ja en rask sammanfattning.
Har försökt röja bland mina flyttlådor i Helsingborg... det går inte så bra. Försökte i måndag, men jag hade så mycket annat i huvudet då så det gick bara inte att få logisk ordning på någonting. Tänkte mest på den gamla damen som blev medvetslös i mina händer. Ida 97 år trillade på banken o spräckte skallen mot trappen. Inte en människa hjälpte till. Konstigt nog var det Ullis med blodfobi som själv satt o tog hand om henne o allt blod tills ambulansen kom. Tyvärr försvann hon undertiden som ambulansen stabiliserade o grejade...

De senaste två dygnen har jag jobbat. Åkte båt med GeneralDirektörn o försvarsministern:) Jagat bovar som släppt ut olja o kört sjuktransporter. Det är kul att jobba! Nu ska jag o Ragnar springa hem till flyttlådorna. Förhoppningsvis kan jag lämna mitt nya hem i någorlunda ordning då jag åker norrut till helgen. Norrut mot käre bror, Janne, Fia o Robbie!!!!:)

1 kommentar:

Cissi sa...

Hej gumman! usch vad hemskt med den gamla damen :´( Är inte förvånad över att du var den som hjälpte till, det är min Ullis det! :) Hoppas allt är bra med dig gumman, puss