söndag, juni 18, 2006

Efterlängtat lugn...

Examen är avklarad o det känns nästan som att jag har sommarlov. Samma känsla som för åtta år sedan då jag tog studenten. Samma vemods känsla att lämna alla goa klasskamrater. Det är en stor omställning att nu helt plötsligt bo själv i Helsingborg, från att tidigare haft goa glada männsikor runt om mig dygnet runt i ett års tid. Börjar vänja mig vid tanken nu, men i onsdags o i torsdags var det lite tugnt. Som tur är har jag ju faktiskt en riktigt mysig gemenskap kvar- ute på Everöd.
Det är skönt att vara här nu. Mycket stök inför midsommar- men roligt! Jag trivs så bra i pynt gruppen. Alla nina konstiga idéer får jag utlopp för. Är det fest så ska det synas överallt!

Imorgon är det dags för verkligheten. Jag ska börja jobba på riktigt. Det ska bli skönt att börja omvandla all teori till praktik o verklighet. Jobbar bara imorgon dag o sen bär det av till Everöd igen o mitt andra nya hem. Jag har fått tag på en husvagn! Trodde aldrig att jag skulle vara glad över att bli husvagnsägare, men nu känns det så bra! Jag får ett eget kryp in t om på hoppfältet:) Det är mycket nytt i min värld nu. Undrar just när min tillvaro ska innehålla lite vardag?

När vardagen infinner sig ska jag försöka lägga upp lite mer bilder, bl a från examen.

Inga kommentarer: