onsdag, juni 18, 2008

Banklokaler är farliga

Va fasen är det med folk o med mig?

Hur stor är sannolikheten att jag under två år hamnar på ett bankkontor två gånger då en person trillar o slår i bakhuvudet. Inte stor, men så har skett. J för inte tala om alla andra udda olyckor jag dras till... Bör tilläggas att jag mycket sällan är på banken Låt säga att jag varit inne på banken max 8 ggr de senaste två åren. Ska nog ta fram mina matteböcker o räkna lite sannolikhet.

Idag var det fyllot Janne som tappade balansen o dunkade huvudet i en stor kruka. Han ville verkligen inte att vi skulle ringa efter ambulansen, trots att hela jackan var blodig på ryggen. Ambulansen skulle ju se till att ta in honom på behandlingshem igen. Han ju hade precis kommit ut från ett. Tillslut ringde vi iaf efter ambulansen som kom o plåstrade om honom. Han var inte så trasig som det såg ut. Tur det!

Nog om Janne, det som gör mig mest upprörd ännu en gång- Vad gör folk? Varför agerar ingen? Strunt samma att det är ett smutsigt fyllo! Va fasen, fråga hur han mår kan väl alla göra, ge honom en hjälpande hand så att han inte behöver ligga där på golvet? Ännu en gång undrar jag vem som ska hjälp dem som jag tycker om, om det händer något? Av alla som befann sig i banklokalen, folk bara står o tittar! Agera!! Nu går min puls upp igen för att jag blir så upprörd. Grrrrr!

Jag kunde inte låta bli att skratta lite under det hela. Jannes kommentar: -Det är ju bra att jag blöder lite, för jag har ju aldrig fått lämnat blod förr.

Förra gången log jag också då gamla söta tanten Ida tittade på mig o sa `Åh va du är snäll som tar hand om mig´, innan hon slöt sina ögon.

Det dröjer innan jag går till banken igen!

1 kommentar:

Martin sa...

Vad är det med folk, frågar jag mig... Om Karma funkar så går du en ljust framtid till mötes i ditt kommande liv! :)